KBT Soft

E-Ticaret ve CRM Teknolojileri Yatırımı

 

E-ticaret sektörü son dönemlerin en popüler sektörlerinden birisidir. Çünkü artık bir ürün ve hizmet almak isteyen kişiler e-ticaret firmaları üzerinden aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilmekte ve satın almak istedikleri ürün ve hizmetleri indirimli bir şekilde alabilmektedir. Bu nedenle e-ticaret firmalarına olan ilgi her geçen gün artış göstermektedir. 

Bu artıştan pay almak isteyen birçok kişi ise e-ticaret nedir ve nasıl yapılır sorusuna yanıt arayarak e-ticaret sektöründe faaliyet göstermeyi düşünmektedir. Kişiler e-ticarete adım atabilmek için belirli süreçleri tamamlamalıdır. Bunun ardından ise e-ticaret ve e-ticaret süreçlerinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Böylece kişilerin e-ticarette başarılı olma ihtimali artmaktadır.

E-ticaret ile internetten ürün satmak isteyen kişiler için hazırladığımız E-ticaret Nedir, Nasıl Yapılır adlı bu yazımızda sizlere e-ticaret hakkında detaylı bilgiler vereceğiz. Bununla beraber e-ticaret nasıl yapılır sorunuzu da yanıtlandıracağız. Sizler de bu yazımızı inceleyerek e-ticaret hakkında bilgi edinebilir ve e-ticaret süreçlerini detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz.

E-ticaret Nedir?

Elektronik ticaret ya da bilinen adı ile e-ticaret, ürün ve hizmetlerin tüketiciler ile internet ortamında buluşturulduğu ticaret türüne verilen isimdir. E-ticarette ürünlerin satışı, dağıtımı, ödemesi ve reklam süreçleri internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bir nevi e-ticaret geleneksel ticaret yöntemlerinin internet ya da mobil platformlarda gerçekleşmesine verilen isimdir.

E-ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret ile internetten ürün ve hizmet satmak isteyen kişi ve işletmelerin ilk yanıt aradığı sorulardan birisi e-ticaret nasıl yapılır sorusudur.

Günümüzde e-ticaret ile internetten ürün satmak isteyen kişi ve işletmeler bir e-ticaret sitesi kurarak ya da e-ticaret pazaryerleri üzerinden satış yapmaya başlamaktadır. Bazı işletmelerin ise hem e-ticaret siteleri hem de pazaryerleri üzerinden satış yaptığı bilinmektedir. 

İster e-ticaret siteleri üzerinden isterse de e-ticaret pazaryerleri üzerinden satış yapılsın E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin ilk olarak e-ticaret süreçleri hakkında bilgi alması gerekir. E-ticaret hakkında bilgi alındıktan ve e-ticaret süreçleri yönetimi öğrenildikten sonra kişiler bir iş planı hazırlayarak e-ticaret sektöründe nasıl ilerleyeceklerini belirler. Bunun ardından ise e-ticaret sitesi kurulumu ve özelleştirmelerini yaparak internetten ürün satmaya başlarlar.

CRM Sistemi Nedir?

CRM terimi günümüzde daha çok, müşteri ilişkileri yönetimi ihtiyacına yönelik geliştirilmiş yazılım çözümlerini tanımlamak için kullanılıyor. CRM çözümleri, kuruluşlara, tüm müşteri etkileşimlerinin tek kaynakta kaydedildiği ve satış sürecinin takip edilebildiği bir platform sunarak; daha iyi iç iletişim, daha iyi müşteri hizmeti, daha iyi yönetilen satış organizasyonu ve daha çok satış sağlar.

Açılımı "Customer Relationship Management" yani "Müşteri İlişkileri Yönetimi" olan CRM, firmaların halihazırdaki ya da potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi en verimli, etkin, çözümcül ve en kârlı hale getirmek için kullandıkları yöntemleri kapsar.

CRM Ne İşe Yarar?

Tipik bir CRM çözümü, müşteri adayları ile kurulan ilk temastan, satış sonrası hizmetlere kadar tüm satış aşamalarının kolay takip edilebilmesi için birçok özellik barındırır.

Şirket yöneticileri, CRM çözümlerini satış organizasyonunu yönetmek, satış performanslarını ölçümlemek ve süreçleri geliştirmek için kullanılırken; satış ekipleri CRM’i teklif hazırlamak, sipariş takip etmek, geçmiş satışlara erişmek ve tüm bilgileri kayıt altına almak ve diledikleri zaman bu bilgilere kısa sürede erişebilmek için kullanır.

Sayısız e-posta, çeşitli excel dosyaları ve elle yazılmış notlarda saklı müşteri bilgileri yerine, CRM’de belli bir düzenle kaydedilen bilgiler, bir şirketin tüm çalışanlarının gerekli bilgilere ihtiyaç duydukları anda ulaşabilmelerini sağlar.

CRM kullanan bir şirketin müşterisi ofisi aradığında, telefonu açan kişi müşteriyi tanımıyor olsa bile, hızlıca tüm kayıtlara ulaşarak hizmet vermeye devam edebilir, müşterinin yeni taleplerini de ekip arkadaşlarının görebileceği şekilde CRM’e kaydedebilir.

Tüm ekibin müşterilerle nasıl iletişim kurulduğunu, hangi ürünleri satın aldıklarını, ne zaman satın aldıklarını ve daha fazlasını görebilmesi, şirketlerde iş birliğinin ve verimliliğin artması anlamına gelir.